Ekonomi

Amerikan ekonomisine ‘Barbenheimer’ dopingi

Emre ERGÜL

Barbie misin yoksa Oppenheimer mı? Geçen hafta sosyal medyada en çok konuşulan konu buydu. Google’ın “İnternette hangi ülke ve şehir hangi filmi aradı?” Araştırmasını açıkladığında ortalık karıştı.

Balkanlar’da en çok Barbie aranırken Türkiye’nin Oppenheimer’ın sinemasını Google’a sorması çok tartışıldı. Twitter’da en çok yorum yapılan iddia, Oppenheimer’ın en çok Ege kıyılarında arandığı oldu ve beklenenin aksine “Oppenheimer” olduğu ortaya çıktı…

21 Temmuz’da gösterime giren iki sinema seyirciyi sadece “Barbie” ya da “Oppenheimer” diye ayırmadı. Basitçe “Barbenheimer” olarak anılan iki sinema, tüketici harcamalarını etkiledi. CNN Televizyonu “Barbenheimer ekonomiyi canlandırıyor” manşetiyle şöyle devam etti: “22 Temmuz haftasında Bank of America kredi kartı sahiplerinin benzin dışı harcamaları bir önceki döneme göre yüzde 1,9 arttı.

Eğlence kategorisindeki harcamalar artarken elektronik ve mobilya gibi diğer alanlardaki harcamalar düştü.” Barbie sineması, yaşadığı koca dünyaya artık uyum sağlayamayan Barbie’nin maceralarını konu alıyor. Oppenheimer ise atom bombasının babası olarak bilinen J. Robert Oppenheimer’ın hayatını konu alıyor.

ABD basını, filme toplam 368 milyon dolar kazandıran ve “Pandemiden Sonra Öldü” adlı filmi yeniden canlandıran iki filme de Oppenheimer için “Atom Bomb”, Barbie için “Atomic Blonde” takma adlar verdi. “Atomic Blonde” ABD’de hafta sonu 162 milyon dolar ve hafta boyunca 258 milyon dolar kazandı.

Barbie’nin günlük geliri 24 milyon dolardı. Sadece Cuma günü 29 milyon dolardı. Hafta sonu hasılatı 82.5 milyon dolar olan “Atom Bombası” 7 günde 128 milyon doları aştı. Christopher Nolan’ın sineması Cuma günü 13.4 milyon dolarla günde 11 milyon dolar hasılat yaptı.

Medya analisti Paul Dergarabedian şunları söyledi: “Filmlerin geliri, açılış haftasonunda gördükleri ilgiye kıyasla hafta ortasında önemli ölçüde düşüyor. Ancak her iki film de hafta ortası hafta sonu ilgi gördü. Amerikalı analistlere göre bu iki sinemayı not edin. “Barbenheimer, önümüzdeki yıllarda özellikle film, işletme ve pazarlama alanlarında incelenecek.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu